Rörelseförståelse

En utbildning som bidrar med kunskap, idéer och verktyg för ökad rörelseförståelse i mötet med barn och unga i föreningen.

Under utbildningen kommer ni att få grunderna i ledarskap där vi synliggör ledarskapets betydelse för att göra skillnad för att barn ska vilja, våga och kunna vara en del av idrotten så länge som möjligt. Vi ger er verktyg så att ni som ledare kan skapa trygga och inspirerade miljöer för att få fler barn och unga i fysisk aktivitet och rörelse, där både fysiska, idrottsliga, sociala och psykologiska aspekter lyfts. Utbildningen är fysisk och innehåller mycket praktik.

Under utbildningen kommer vi att:
Gå igenom ledarskapet med rörelseförståelse som grund
Synliggöra ledarskapets betydelse för att fler ska vilja, våga och kunna vara fysiskt aktiva
Ge er verktyg så att ni kan leda med rörelseförståelse i praktiken
Inspirera till ett ledarskap med glädje och individuell utveckling i fokus

• 2022-05-12 18:00 - 20:15
    • Park Inn