Lunchsamtal - Nyfiken på vad regnbågsbindeln står för

Att använda regnbågssymboler är ett sätt att uttrycka den värdegrund idrotten vilar på.

Allas rätt att vara med innebär att alla som vill ska kunna vara med utifrån sina förutsättningar. Alla som vill, oavsett nationalitet, etniskt ursprung, religion, ålder, kön eller sexuell läggning samt fysiska och psykiska förutsättningar, får vara med i föreningsdriven idrottsverksamhet. Från början var regnbågsfärgerna ett sätt att visa att all kärlek är lika mycket värd och att alla ska få vara den de är och identifiera sig som de vill, det handlade om hbtqi-personers rättigheter. På senare tid har regnbågsbindeln kommit att stå för något bredare, som öppenhet och mångfald.

Häng med oss på ett lunchsnack för att prata mer om vad regnbågsfärgerna står för och hur ni kan arbeta med det här i er förening. Vi kommer även prata om kommande Pridetåget tillsammans med Sofia B Karlsson.

• 2022-05-18 12:00 - 13:00
    • Marika Holm