IdrottOnline Klubb - Administration Grund

Detta är grundutbildningen för de administrativa delarna i IdrottOnline Klubb. På utbildningen går vi bland annat igenom medlemsregistret och LOK. Utbildningen riktar sig till dig som kommer hantera administrativa delar av IdrottOnline (ej Hemsidan).

Mål med utbildningen
Deltagarna skall efter genomgången utbildning behärska grunderna i hanteringen av medlemsregistret i IdrottOnline samt ha kunskapen för att kunna lägga upp en strategi för hur man i föreningen skall arbeta med medlemsregistret i framtiden.

Innehåll
Kursen hålls bäst i din egen föreningsmiljö, men det finns tillgång till några övningsmiljöer på plats. Grundutbildningen är 3 timmar och innehåller bland annat:
-    IdrottOnline-systemet
-    Min sida
-    Föreningsinfo-fliken
-    Medlemsregistret
    -    Lägga till ny medlem/-ar
    -    Söka och hantera medlemmar
    -    Roller
    -    Grupper
    -    Kontakter
    -    Föreningsrapporten
    -    Statistik
-    LOK-stöd

Övrigt
Egen dator används på utbildningen. Kursen hålls bäst i din egen föreningsmiljö i IdrottOnline.
OBS! Du behöver ha ett eget inlogg i IdrottOnline samt rollen Klubbadministratör i föreningen för att praktiskt kunna delta i utbildningen. Det är en administratör i din förening som kan tilldela roller.

All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt. Vid felaktig mailadress kommer du att missa inloggningsuppgifter och viktig info. Mer info samt inloggningsuppgifter kommer via mail veckan innan utbildningen. För att det skall fungera är det viktigt att du i din anmälan anger samma mail du som tänker använda vid inloggningen till kursen.

Avbokningsregler
Kursen är kostnadsfri. Om du inte kan delta är det viktigt att du avbokar din plats i så god tid som möjligt så att någon annan kan få chansen istället.
Avbokning sker till utbildning.stockholm@rfsisu.se

Frågor
För frågor om denna utbildning, kontakta utbildning.stockholm@rfsisu.se

Välkommen med din anmälan!

• 2022-05-23
      • 2022-05-24 18:00 - 20:30