Värdegrund i hela föreningen - Värdegrundscoach fortsättning - inställd

Att jobba som värdegrundscoach i en förening är både utmanade och tillfredsställande!

Detta är för dig som gått utbildningen värdegrundscoach grund och vill få än fler verktyg att ta med dig ut i föreningen för att jobba med värdegrundsfrågor.

Du som värdegrundscoach är delaktig i föreningens värdegrundsarbete. Implementering och upprätthållande av föreningens värdegrund är ett viktigt uppdrag.

Du är den i föreningen som har lite extra koll på föreningens värdegrund och hur den ska tillämpas och är den som ger ledare och aktiva stöd i de här frågorna.

Du får verktyg i hur du utbildar andra i föreningen inom just värdegrund. Du får kunskap om i vilka frågor du själv ska ta hjälp och var och från vem ni kan ta hjälp i olika frågor, du behöver inte vara experten i ämnet.

Handlingsplaner för olika situationer, finns det i föreningen, fungerar dom eller behöver dom finslipas, kan du som värdegrundscoach ha en roll i det arbetet?

kvällen innehåller information runt bland annat:

- Skapa trygga idrottsmiljöer

- Handlingsplaner