Värdegrund i hela föreningen - Värdegrundscoach grund

Att jobba som värdegrundscoach i en förening är både utmanade och tillfredsställande!

Att som värdegrundscoach kunna vara delaktig i föreningens värdegrundsarbete, med implementering, att arbeta med och utveckla är ett viktigt uppdrag.

Du är den i föreningen som har lite extra koll på föreningens värdegrund och hur den ska tillämpas.

Verktyg i hur du utbildar andra i föreningen inom just värdegrund. Du ska veta var ni kan ta hjälp i olika frågor, du behöver inte vara experten i ämnet.

Ha koll på handlingsplaner som finns i föreningen och vilka verktyg som finns.

kvällen innehåller information runt bland annat:

- Idrotten vill

- Barnkonventionen

- Barnens spelregler

Utbildningen är digital och sker genom plattformen Microsoft Teams.

Utbildningen är kostnadsfri.

• 2022-04-20 18:00 - 20:30