Idrottsforum Örnsköldsvik 2022

Välkommen till premiären och uppstarten av Idrottsforum Örnsköldsvik!
Syftet är att skapa och förvalta ett forum för dialog om utvecklingen av och förutsättningarna för föreningsidrott, motion & rörelseglädje i kommunen - vi bygger bäst tillsammans!

Idrottsforum Örnsköldsvik är tänkt att bli och vara en årligt återkommande mötesplats för idrottsföreningar, RF-SISU Västernorrland och Örnsköldsviks kommun. Utgångspunkten för samtalen är att tillsammans utveckla idrott i förening och platsen Örnsköldsviks kommun i linje med både idrottsrörelsens och kommunens styrande dokument.

Klicka här för att ta del av Riksidrottsförbundets och idrottsrörelsens styrande dokument.

Klicka här för att ta del av Örnsköldsviks kommuns vision och mål.

OBSERVERA! Denna inbjudan är avsedd och riktad till förtroendevalda i idrottsföreningar hemmahörande i Örnsköldsviks kommun. Och att endast förtroendevalda i idrottsföreningens huvudstyrelse, och maximalt två (2) representanter/idrottsförening, kan anmäla sig och representera sin förening. Alternativt person/-er som enligt styrelsebeslut fått uppdraget att representera föreningen den 17 maj.

• Idrottsforum Örnsköldsvik - syfte & nivå av inflytande och medverkan
  • Två år med corona - omstart idrott i Örnsköldsviks kommun