Kassör & Bokföring Fördjupning

Utbildningen riktar sig till dig som vill ha detaljerad kunskap om de krav som finns på hantering av ekonomi i en förening. Kursen är en fortsättningskurs från Kassörsutbildningen och Bokföringsutbildningen.

Ikväll kommer vi gå lite djupare i varje ämne och viss förkunskap krävs. Du behöver ha grundläggande kunskaper i bokföring och ekonomihantering i en förening. Vi kommer inte att gå igenom grunderna på denna utbildning utan vi hänvisar då till Kassör - Grundkurs samt Bokföring Grund. Kursen ger en fördjupad kunskap om hur ekonomin i en förening bör hanteras.

Kassör och/eller den som hanterar ekonomi i förening

- Repetition från Kassör Grund och Bokföring Grund
- Kassörens roll och ansvar
- Revisorns roll
- Ansvar i styrelsen
- Vinster inom ideella föreningar
- Lagkassor, hur hanterar vi det i bokföringen
- Budgetens roll i en förening
- Årsbokslut
- Sponsring och reklam i bokföringen
- Praktiska tips

Utbildningen är kostnadsfri.

Avbokning
Om du får förhinder är det viktigt att du avbokar din plats i så god tid som möjligt.
Avbokning sker till carina.sjolander@rfsisu.se

Övrigt
All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt.

Välkommen med din anmälan!

• 2022-11-29
      • 2022-12-01 18:00 - 20:30