Fortbildning inom trygg idrott för dig som är anställd eller förtroendevald i ett SDF

Vad innebär en trygg idrott och hur skapar vi en trygg idrott för våra barn och unga?
RF-SISU Småland bjuder in till en digital informationsträff om trygg idrott för dig som som anställd eller förtroendevald i ett SDF. Kontaktpersoner för barn- och ungdomsidrott på RF-SISU Småland Åsa Holmgren och Kim Lagerkvist leder träffen.

Vi kommer bland annat prata om idrottens styrdokument Idrotten vill, barnkonventionen, idrottsrörelsens riktlinjer för barn- och ungdomsidrott.

Vi kommer även att gå igenom material och verktyg som förbund/föreningar kan använda sig av för att skapa trygga idrottsmiljöer men också om hur vi inom RF-SISU Småland arbetar när värdegrunden bryts i någon förening.

Detta är ett tillfälle för dig som är anställd eller förtroendevald i ett SDF att få reda på hur vi skapar en trygg idrott för våra barn & unga. Under träffen har du möjlighet att ställa frågor!

För mer information om träffen kontakta RF-SISU Småland, Åsa Holmgren, tel. 036-34 54 36, asa.holmgren@rfsisu.se eller Kim Lagerkvist, tel. 036-34 54 15, kim.lagerkvist@rfsisu.se.

• 2022-05-02
      • 2022-05-04 18:00 - 20:00
    • Digitalt, länk mailas i kallelsen
    • Åsa Holmgren, Kim Lagerkvist

• 2022-05-02
      • 2022-05-04 18:00 - 20:00
    • Digitalt, länk mailas i kallelsen
    • Åsa Holmgren, Kim Lagerkvist
    • Träffen är kostnadsfri!

RF-SISU är Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna regionalt.

Vi har två uppdrag, idrott och folkbildning. SISU Idrottsutbildarna är idrottsrörelsens eget studieförbund.

Vi erbjuder folkbildning i idrottsföreningar för att ge kunskap och kraft åt människors tankar, idéer och vilja att utvecklas.