Matchinstruktör Domare HFV

Målsättning

Handbollförbundet Väst vill, enligt den strategiska 3-årsplanen:

• ha igång 25 matchinstruktörer i distriktet
  • att så många domare som möjligt blir sedda

• Få Steg 1-4 domare att känna sig sedda, utvecklas och stanna kvar.
  • Få en gemensam överblick på domare som kan ta nästa steg
  • Behålla personer som tidigare dömt men av någon anledning inte gör det längre
  • Tydligt arbetssätt som är hållbart över tid

Metod

• Matchinstruktören väljer ut 10 specifika matcher där man vet att ett visst domarpar ska döma.
  • Vilka domarpar man väljer att titta på kan vara baserat på egen kännedom eller tips från någon annan som har kännedom.
  • Matchinstruktör meddelar domarparet att man är på plats.
  • Matchinstruktör meddelar matchens arrangör att man är på plats (mail till kansliet)
  • Samtal förs mellan matchinstruktör och domarpar innan och efter match.
  • Matchinstruktörer rapporterar en utvärdering till Handbollförbundet Väst genom beslutat underlag. (se bilaga 1)

Redskap

• Gemensamt underlag för utvärdering av insatser och utvärdering som Handbollförbundet Väst skapat.
  • Dialog mellan matchinstruktör, tillsättare och domarutbildningsansvarig på Handbollförbundet Västs kansli.
  • Gemensamt underlag för arvode som Handbollförbundet Väst skapat.
1 gång på hösten och en gång på våren samordnar Handbollförbundet Väst en digital träff med alla matchinstruktörer. Mötet är till för att diskutera erfarenheter, arbetssätt m.m.

• 2022-06-07
      • 2022-06-08 18:00 - 20:00