Skapa bra förutsättningar för en hållbar idrott i din förening

Idrotten har en mängd hållbarhetsmål. Denna workshop ger dig möjlighet att genom fördjupning och erfarenhetsutbyten planera din föreningsverksamhet så att den håller långsiktigt såväl ekonomiskt som miljömässigt.

Den här kvällen är tänkt att vara en inspiration och ett stöd för alla inom idrottsrörelsen i att komma i gång med hållbar utveckling. Tillsammans tittar vi på hur man kan hitta verktyg och skapa policys som ni kan använda i er verksamhet. För idrottsrörelsen betyder hållbar utveckling att vi ska ta ansvar för vår miljöpåverkan och bidra till folkhälsa, demokrati, inkludering, människors egenmakt och en sund ekonomi. Hur kan man skapa de bästa förutsättningarna för en hållbar idrott i just sin egen förening?

Förtroendevald, medarbetare, ledare eller tränare i förening

Utbildningen är kostnadsfri

Övrigt
All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt. Vid felaktig mailadress kommer du att missa inloggningsuppgifter och viktig info. Kom ihåg att kontrollera skräpposten om du inte fått bekräftelse eller kallelse.

Maila till carina.sjolander@rfsisu.se

Välkommen med din anmälan!

• 2022-12-06 18:00 - 20:30
    • Microsoft Teams