Politikerträff Finspång

Välkommen till valårets idrottsliga politikerträff i er kommun! Här får representanter från lokala partier och idrottsföreningarna möjlighet att träffas, diskutera, ställa frågor och ge svar på vad just politikerna är beredda att göra för att fortsätta utveckla idrotten och förbättra förutsättningarna för föreningslivet i kommunen.

Kristin Lönnqvist, distriktsidrottschef, berättar kort om idrottens strategiarbete och de utmaningar vi står inför med bland annat effekterna av Corona och det faktum att svenska barn rör sig alldeles för lite i vardagen.

Vi hoppas på ett stort engagemang från medverkande idrottsföreningar och att de vill träffa de lokala politikerna för att få svar på viktiga frågor.

• 2022-05-30
      • 2022-05-31 18:00 - 21:00