Ett steg framåt

Ett steg framåt - identitet, självkänsla och självförtroende. Vänskap och gemenskap. Respekt och tillit. Svenska Fotbollförbundet har tagit fram detta värdegrundsmaterial till dig som ledare för barn och ungdomar, så att du kan få tips och idéer till din verksamhet.

Den största delen av materialet består av värderingsövningar, med syfte att stärka både jaget och laget och att skapa trygghet i gruppen. Övningarna grundar sig på fyra olika teman:
Identitet, självkänsla och självförtroende
Vänskap och gemenskap
Respekt och tillit
Fördomar och normer

Materialet görs nu tillgängligt för alla idrotter, ett fotbollsmaterial kan tyckas, men materialet fungerar lika bra för individuella idrotter som lagidrotter när man vill jobba med bemötande i sin förening, grupp eller lag. Möjlighet finns att fortsätta jobba med det här materialet i er förening med stöd från oss.

Målgrupp:

För dig som som ansvarar för arbetet kring värdegrunden i förening och/eller är ledare för barn och ungdomar inom all idrottsverksamhet

Kostnad:

Kostnadsfri utbildning

Övrigt
All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt. Kom ihåg att kontrollera skräpposten om du inte fått bekräftelse eller kallelse.
Ange den mail som du tänker använda vid inloggningen i din anmälan för smidig anslutning till Teams.

Välkommen med din anmälan!

• 2022-09-21 18:00 - 21:00
    • Microsoft Teams