Grundtränarutbildning bandy

Utbildningen vänder sig till dig som är ledare och eller tränare för åldrarna 12 till 18 år. Utbildningen ställer inga krav på särskilda förkunskaper men det är en fördel om du tidigare genomgått bandyns introduktionsutbildning för tränare.

Utbildning sker i Västerås. Vissa moment sker online före och efter de fysiska träffarna. För att boka övernattning kontakta ansvarig kontaktperson eller utbildare.

Övergripande innehåll

Grundutbildningen bygger på aktuell forskning och ger dig en bra grund att stå på i din roll som bandytränare. Vi vill att du som tränare ska få ett bra stöd, känna dig trygg och bli inspirerad till att skapa egna träningar där de aktiva mår bra, har roligt och utvecklas.

Grundutbildningens olika avsnitt

Utbildningens teoretiska del:

Jag och idrottsrörelsen

Jag och ledarskapet

Jag och träningen

Jag och utövaren

Övningsbank

Spelarutvecklingsplanen

Nya spelformer

Fokusområden

Utbildningens praktiska del:

Träningsupplägg, ledarskap och övningar på is.

Utbildningens kostnad är 1800 kr. Ersättning för kostnaden söker föreningen via projektstöd IF vilket gör att utbildningen blir gratis för föreningen. Detta görs även med eventuell kostnad för övernattning.

• 2022-08-26
      • 2022-09-03 09:00 - 2022-09-04 15:00
    • ABB Arena Västerås
    • Sara Åslund Campese & Stefan Lillis Jonsson
    • Kontakta Scandic Västerås, uppge svenska bandyförbundet vid bokning. Boendekostnad tillkommer (ersättnings sökes av förening)
    • Lunch och fika ingår, meddela eventuella allergier.
    • inga förkunskaper krävs

• 2022-08-26
      • 2022-09-03 09:00 - 2022-09-04 15:00
    • ABB Arena Västerås
    • Sara Åslund Campese & Stefan Lillis Jonsson
    • Lunch och fika ingår, meddela eventuella allergier.
    • inga förkunskaper krävs