Arbetsmiljö – för stallpersonal

Kursen vänder sig till dig som arbetar som stallpersonal men är även öppen för andra som arbetar i föreningen.

Innehåll:

Risker i stallmiljön

Riskhantering

Riskanalys

Åtgärder

Vi pratar om vilka risker och olyckor som är vanliga inom ridskoleverksamhet, arbetar praktiskt med riskinventering i ett stall och gör även riskanalys tillsammans. Jag berättar också vilka åtgärder, tips och tricks man skulle kunna använda sig av för att skapa en bättre arbetsmiljö. Vi kommer även att prata om psykosocial arbetsmiljö som t ex stress.

Frågor: Har du frågor kontakta varmland@ridsport.se

Genom att delta i kursen godtar du även att du kan bli fotograferad. Fotografier/video kommer ev. att användas i kommersiella syften och i sociala medier. Om nej vänligen kontakta Värmlands Ridsportförbund innan kursstart.

• 2022-10-19 09:00 - 15:00
    • Hammarö Ryttarförening
    • Rosie Johansson
    • Anmälan är bindande. Avanmälan efter sista anmälningsdag som är den 5 oktober faktureras.

• 2022-10-19 09:00 - 15:00
    • Hammarö Ryttarförening