Friidrott för barn

Friidrott för barn - Utveckla dig själv som ledare för barn

Max 30 deltagare

Denna utbildning vänder sig till dig som precis börjat som friidrottstränare eller som vill bli friidrottstränare.

Kursen ger en kort introduktion till ledarskap och barns utveckling, men handlar framför allt om att ge dig en verktygslåda som ger goda förutsättningar att bygga upp en bra friidrottsverksamhet för barn där introduktion av friidrottens löp-, hopp- och kastgrenar kombineras med lekar, stafetter, hinderbanor samt gymnastik- och styrkeövningar.

Svensk Friidrott rekommenderar att friidrottsverksamhet för barn genomförs av ledarteam och därför att flera ledare från föreningen går utbildningen tillsammans.

Friidrott 7-10 år är en av två delar som tillsammans utgör utbildningssteget Plattformen Friidrott. Den andra kursen – Introduktionsutbildning för tränare som är digital hittar den via nedanstående länk https://utbildning.sisuidrottsbocker.se/sisuiu/tranare/pw/Introduktionsutbildning-for-tranare/

Kursort Örebro, Tybblelundshallen Universitetsgatan

Lördagen den 29 oktober 09.30-16.30 Teori och praktik

Söndagen den 30 oktober  09.00 -16.00 Praktik

Kursledare: Erica Lignell

Kursavgiften är 1000:-/person. Avgiften faktureras efter genomförd utbildning.

I priset ingår kurslitteratur som numer är digital - ni kommer få en inloggning till materialet samt mat och fika. Vänligen ange önskemål om eventuell specialkost vid anmälan. Föreningar som anmäler ledare till utbildningen får tillbaka 600:-/deltagare från idrottslyftet efter avslutad utbildning.

• 2022-10-21
      • 2022-10-29 09:30 - 16:30
      • 2022-10-30 09:00 - 16:00
    • Örebro
    • David Svensson, Erica Lignell
    • Vid behov av boende anordnas det av deltagaren själv
    • Kursavgiften är 1000:-/person. Avgiften faktureras efter genomförd utbildning. I priset ingår kurslitteratur som fås på plats samt mat och fika. Föreningar som anmäler ledare till utbildningen får tillbaka 600:-/deltagare från idrottslyftet efter avslutad utbildning.
    • Avbokning till Södra Svealand anna.bengtsson@friidrott.se senast dagen innan eller till kursledaren innan kursstart.
    • Inga förkunskaper krävs

• 2022-10-21