Var väl förberedd när det oväntade händer - En praktisk utbildning i krishantering

Inom idrottsrörelsens verksamhet finns olika hot och risker som kan utvecklas till kriser. En kris måste kunna hanteras samtidigt som den ordinarie verksamheten pågår i organisationen. Hur arbetar ditt förbund eller din förening med krisberedskap och krishantering? Finns det en utsedd krisledningsgrupp som har mandat och kunskap att agera? Under kvällen går vi praktiskt igenom vad ni behöver göra för att föreningen skall vara väl förberedd när något oväntat eller obehagligt händer.

RF har tagit fram en gemensam krisplan som ett stöd för hur organisationen ska agera vid olika händelser. Det är inte bara krisen i sig som man ska hantera utan även bilden av krisen. I krisplanen finns alla tänkbara situationer beskrivna, hur de ska hanteras och vilka som ska kontaktas i händelse av kris.

Hur kan ni i föreningen förbereda er för det oväntade?
Vad ska göras och vem gör vad?
Att skapa en krisplan och hålla den uppdaterad
Case-baserade diskussioner

Det är en stor fördel om flera från samma förening kan delta samtidigt.

Organisationsledare och anställda i förening eller förbund.

Utbildningen är kostnadsfri.

Avbokning
Om du får förhinder är det viktigt att du avbokar din plats så snart som möjligt. Avbokning sker till carina.sjolander@rfsisu.se

Övrigt
All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt.

Välkommen med din anmälan!

• 2022-11-29 18:00 - 20:30
    • Solna