Intresseanmälan kurs för blivande domare distansridning

Välkommen på domarutbildning

Vi behöver bli fler domare i distansritt, är du kanske den vi söker?

Vi har för avsikt att utbilda 2 domaraspiranter och vill gärna ha sökande från olika platser i landet för att bli så jämnt fördelade som möjligt där det finns uppdrag, vid många sökande kan vi därför komma att ta hänsyn till var du bor. Du som söker ska vara medlem i klubb ansluten till Svenska Ridsportförbundet och vara beredd på att ta många uppdrag samt att det ibland kan bli långa resor till uppdrag. För samtliga funktionärer inom Svenska Ridsportförbundet är det obligatoriskt att genomföra basutbildningen.

Kriterier för blivande domare/utbildningsplan samt blankett för intresseanmälan finns via länk:

Sänd din intresseanmälan senast 30 december, vi kommer snarast att behandla ansökningar och återkoppla till dig som sökt. Om du inte hunnit med att göra Bas-utbildningen vid ansökan så behöver den vara klar innan ditt första uppdrag. Om du blir antagen får du då också information om hur betalning för kursen ska göras.

Efter avslutad kurs med godkänt prov ska du lösa funktionärslicens innan det blir dags för uppdrag.

Kursinbjudan:

Två inledande digitala träffar som introduktion, därefter tillsammans med övriga domare den 22 januari 2023 klockan 9:00-ca17:00
Plats:              Hotell Högland, Nässjö
Kostnad:         1000 kronor, TR VI, lunch och fika ingår.
Resa och eventuellt boende bekostas av kursdeltagaren.

Kursen avslutas med ett prov.

Ansökan senast 30 december 2022

Intresseanmälan sänds via mail till Svenska Ridsportförbundet, Distanskommittés domarnämnd, genom Marianne Eriksson  mail: ma.er@telia.com som också gärna besvarar eventuella frågor via mail eller telefon: 0706 916 416

SvRF:S domarnämnd i distansridning

• 2023-01-06