Koordination och Rörelseteknik

Koordination och Rörelseteknik - grunden för att skapa hållbara idrottare

Genom att utbilda tränare och idrottare i hur en god koordination byggs upp och lärs ut hjälps vi åt att skapa rörelsemedvetna idrottare.

En idrottare som har god koordination och rörelseteknik har också en bättre kroppsuppfattning och känsla för hur kroppen ska utföra olika övningar. Idrottaren kommer också ha lättare att lära sig teknik inom en specifik idrott och belastningsskador kan enklare undvikas.

I denna utbildning ger vi deltagarna kunskap om hur de kan arbeta under sina träningspass med att öka koordination och rörelseteknik.
Vi kommer tillsammans utföra övningar så som löpskolning, häckgång, rörlighets- och sprintövningar.

Utbildare är Maria Pettersson som har sin idrottsliga bakgrund inom friidrott och basket. Maria är idag aktiv tränare inom IFK Helsingborg friidrott.

Omfattning: 2h

• 2023-02-06
      • 2023-02-10 18:00 - 20:00
    • Helsinborg
    • Maria Pettersson
    • 3 av 25

• 2023-02-06
      • 2023-02-10 18:00 - 20:00
    • Helsinborg
    • Maria Pettersson
  • 3 av 25

RF-SISU Skåne är Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna regionalt. Vi har två uppdrag, idrott och folkbildning.