Ridprov för Ridledarkurs

Välkommen till Ridprov för Ridledarkurs 2023

OBS! Ändring - efter önskemål så har vi beslutat att istället för praktiskt ridprov genomföra ett DIGITALT där du får skicka in film till oss enligt instruktioner som kommer efter anmälningstidens utgång. Övriga ändringar se nedan.

För att vara behörig sökande måste vara minst 18 år (fylla 18 år under 2023), ridit godkänt ridprov, samt när ridledarkursen startar genomfört Basutbildning. Ungdomsledarkursen steg 1 - 3 (alt VULK) är meriterande men ej krav.

Ridprovet är en bedömning av den sökandes färdigheter i dressyr och hoppning.

Ridledarkursen är en ledarutbildning för dig som finns på ridskolan. Norrbottens Ridsportförbunde planerar en kurs sommaren 2023 (prel datum 12 juni -2 juli - lektionsuppehåll midsommarafton + midsommardagen) under förutsättning att minst 8 deltagare finns anmälda.

Provledare är Paulina Mannberg

Hur går det till?
Ridprovet sker digitalt på din hemmaplan. Du visar hästen (eller den maxade D-ponnyn) i dressyr och hoppning/caprilli. Instruktioner skickas ut efter anmälningstidens utgång. Filmen skickas sen in till oss för bedömning.

Häst
Egen häst eller maxad D-ponny i god kondition med utbildningsståndpunkt minst Lätt B dressyr/0,90 hoppning.
Hästen måste vara minst 6 år

Ridprovet kostar 400 kr/deltagare + ev hästhyra
Avgifterna faktureras.

Sista anmälningsdag är 20 februari.

• 2023-02-20
      • 2023-03-05 12:30 - 16:00
    • Bodens Ridklubb
    • Paulina Mannberg, Carina Sundström
    • Vid hyra av häst tillkommer 400 kr på ovanstående avgift.
    • Vid avbokning efter 20 februari kommer full avgift att tas ut. Avgiften faktureras.

• 2023-02-20
      • 2023-03-05 12:30 - 16:00
    • Bodens Ridklubb
    • Paulina Mannberg, Carina Sundström
    • Vid hyra av häst tillkommer 400 kr på ovanstående avgift.