Kidsvolley, grundkurs beachvolley

Välkommen till premiären av kidsvolleykurs i beachvolley

Med stor glädje bjuder Västsvenska Volleybollförbundet i samarbete med Göteborg BC in till en utbildning i kidsvolley. Det är äntligen dags för den första beachvolley kursen i kidsvolley. Bekräftar storheten med spelformen.

Observera att det samma dag går en kidsvolleyutbildning i volleyboll (i Tuve) och det går utmärkt att dubblera, dvs att bli utbildad på våra olika underlag genom att anmäla sig till båda kurserna.

Kidsvolley är spelformen som barnen älskar och som även föräldrar och klubbledare har tagit till sig. Antalet utövare ökar stadigt och för att möta efterfrågan erbjuds här ett unikt tillfälle att utbilda sig som ledare och eller tränare.

Kursen är riktad till dig som vill lära sig grunderna i kidsvolley, ska ta på dig det inspirerande uppdraget som kidsvolleyledare eller som redan är i gång med att leda barngrupper. En målgrupp är ungdomar som vill engagera sig som hjälptränare.

Perfekt även för nyfikna och intresserade föräldrar som får en god inblick i barnens idrottande.

Kursen tar bland annat upp följande:
• Varför kidsvolley
• Hur kidsvolley fungerar
• Övningar för att lära sig kidsvolley
• De olika nivåerna av kidsvolley
• Stegring i träningen

Varmt välkommen med din anmälan!

• 2013-01-17
      • 2013-01-27 10:00 - 14:00
    • Beach Center i Kviberg
    • Mathias Morency

• 2013-01-17
      • 2013-01-27 10:00 - 14:00
    • Beach Center i Kviberg
    • Mathias Morency
    • Deltagaravgiften täcks via idrottlyftbidrag varför den enda som deltagarna eller deltagarnas föreningar behöver stå för är resekostnaden.