LOK-stöd för studentidrotten

Utbildning LOK-stöd

LOK-stödet är en viktig inkomstkälla för alla studentidrottsföreningar. Vi vet att många av er brottas med rutiner för närvaroregistrering och att skicka in ansökan och därför bjuder vi in till en kväll med fokus på att hantera LOK-stödet på ett smidigt och enkelt sätt. Kvällen är bara för studentidrottsföreningar och därför kan vi fokusera på era frågor kring LOK-stödet.

Tid: onsdagen 12 oktober 2016 klockan 18.00-20.30

Plats: SAIF:s kansli, Sankt Olofsgatan 11A (bredvid Subway, ner mot ån), Uppsala

Målgrupp
Du som är aktiv i en studentidrottsförening och vill lära dig mer om IdrottOnline och LOK-stödet. Kom gärna mer än en person från varje förening. Träffen är kostnadsfri och vi bjuder på fika. Ta med egen dator (ej surfplatta) och se till att ha rollen som klubbadministratör i IdrottOnline.  Behöver hjälp med detta kan ni kontakta Pontus Englund, 018-277021

Kvällens innehåll

1. LOK-stödet – regler och förutsättningar
  2. LOK-stödet – närvaroregistrering, lägga in deltagare och att skicka in ansökan via IdrottOnline
  3. Tid för frågor

Sista dag för anmälan är 6 oktober 2016 på anmälningslänken nedan

Tips vid anmälan
När du ska välja organisationstyp välj ”Idrottsförening”. När du ska uppge idrott välj ”Akademisk idrott”.

• 2016-10-06
      • 2016-10-12 18:00 - 20:30