Distriktsläger Juvass 8-10 sept

Deltagare  Åkare som tävlar för Dalaklubb i klasserna U12 , U 14, U16 & D/H 17-

Lägerort   Norge, Galdhøpiggen Sommerskisenter;  www.gpss.no

Datum      Ankomst 7 september. Träningsdagar8-10 september.

Resor        Ombesörjes av deltagarna själva. Det är ca 60 mil till Bøverdalen ( från Falun ) och

därifrån 15 snirkliga km och 1500 höjdmeter till backen.

Mat          Ombesörjes av deltagarna själva. Självhushåll på vandrarhemmet med

begränsade kokmöjligheter. Möjlighet finns också att köpa frukost & middag

samt lunchpack på vandrarhemmet.

I anslutning till backen finns en restaurang där du kan äta din matsäck eller

köpa fika och lunch om du så vill.

Boende         Boende i Böverdalen Vandrarhem, tel. +47 61 21 20 64  http://hihostels.no/vandrerhjem/boverdalen-vandrerhjem/

Bokning ombesörjes av deltagarna själva, uppge Dalarnas Skidförbund. ( Finns ledigt men bäst att boka snarast.)

Träning         Friåkning med inriktning på rätt teknik.

Tränare        Fredrik Karlsson & Jerker Larsson

Kostnader  Träningsavgift 200 Skr/dag faktureras klubbarna i  efterhand.

Liftkort ca 310 Nkr/dag  Ta med Access-card

Vägavgift ca 100 Nkr/bil betalas av var och en  (Ha gärna jämna pengar var dag.)

OBS!           Vägavgift ska vara Norska kronor eller betalkort.

Anmälan:     Anmälan via anmälningslänk

Kopiera in länken på Google chrome

Ansvarig lägerledare: Fredrik Karlsson tel. 070-691 06 46

Medföljande föräldrar stöttar och hjälper till med genomförandet av lägret.

• 2017-09-08 00:00 - 2017-09-10 00:00
    • Jerker Larsson, Peter Flodberg
    • Inga

• 2017-09-08 00:00 - 2017-09-10 00:00
    • Jerker Larsson, Peter Flodberg
    • Inga
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.