Om du rör dig bättre, går bättre - rider du också bättre?

Välkommen till en digital föreläsning med Pernilla Starke och Anton Melin, Walkfeeling.
Kvällens tema kommer denna gången att handla om dig! Att investera i dig själv!
Dessutom får du en fördelaktig förmån - en hemlis som vi avslutar kvällen med:)

För ett tag sedan gick Vinir ut på Facebook och bad medlemmarna rösta på olika digitala tema. Detta ämne kring att bygga upp sin egen fysik som ryttare var ett av de mest framröstade. Att få tips om enkla övningar att göra i vardagen, som gör skillnad på hästryggen.

Måndagen den 17 maj - klockan 19:00 - 20:00
En digital inspirationskväll där du får möjlighet att prova på övningarna som investerar i dig som ryttare.

Anton Melin är rörelsecoach och partner på Walkfeeling i Mölndal. Han berättar mer ingående hur vår rörelse påverkas av livet i vårt moderna samhälle, samt hur kroppen fungerar som en enhet. Vilka små enkla förändringar kan vi göra varje dag för att skapa återhämtning i rörelse?
Pernilla Starke är själv islandshästägare och har länge intresserat sig både för hästens och människans kropp och rörelse. Ryttare och rörelsecoach!

Tanken med kvällen är att du ska få prova enkla övningar och varvat med teori.
Om du rör dig bättre, går du bättre - kan du också rida bättre?
Rörelse är på många sätt en stor del av våra liv, men rör du dig så effektivt som du kan göra? Walkfeeling hjälper dig att förbättra ditt rörelsemönster och din prestation för att leva ett mer aktivt och hälsosamt liv. Upptäck orsaken till nuvarande spänning och smärta som begränsar rörelse samt kunna förebygga smärta i framtiden. Kan det vara så att du genom att röra dig bättre i vardagen, också får oväntad utdelning i din ridning? Kan det till och med vara så att din häst då mår bättre?

Walkfeeling utgår ifrån att varje person är unik. Vi tittar alltid på vad som redan fungerar väldigt bra och vad som sedan kan bli ännu bättre.

Detta är kostnadsfritt för dig som är medlem i Vinir. Du som inte är medlem betalar 50 kr, eller så kan du gå med i föreningen och få tillgång till fler aktiviteter. Extra viktigt är det nu inför maj månad då vi hoppas som förbund bli invalda i Riksidrottsförbundet.
Swishnr 123 024 1398 (skriv ditt namn)

Anmäl dig senast söndag 16 maj. Om något strular med inloggningen denna kväll - mejla anette@alstera.net eller sms:a 0705-578162, så hjälper jag dig in i mötet.
Vi kommer att använda Microsoft Teams som digital plattform!
När du har anmält dig får du en länk till din mejl, helgen innan föreläsningen! (koppla gärna upp dig 5 minuter innan - för det blir EN timmas investering i dig själv och din kropp)

Fysiska övningar som gör dig till en bättre ryttare.
Här får du konkreta tips och kan även träna när vi visar övningarna.
Kommer att vara digitalt
Instruktör - Pernilla Starke och Anton Melin, Rörelsecoacher