Träna barn, ungdomar och vuxna med ADHD, autism/Asperger och andra diagnoser

Vår utbildning "Träna barn och ungdomar med ADHD, AST/ASD och andra diagnoser" vänder sig till dig som vill stärka ditt ledarskap för att kunna inkludera fler inom svensk idrott.

Utbildningen vänder sig till dig som träffar barn, ungdomar och vuxna med olika behov. Den fokuserar på rutiner, struktur, motivation, feedback, känsloärlighet, relationer och bemötande när du tränar aktiva med till exempel ADHD och autism/Asperger.

Det som är bra för personer med NPF är bra för alla i er förening.

Målsättning med utbildningen är:
- Ökad kunskap om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) såsom ADHD, ASD/AST.
- Kunskap om hur du kan bemöta och leda barn och ungdomar med NPF.
- Att du får med dig tips på hur du kan göra för att underlätta för barn och ungdomar med NPF

Målgrupp
Tränare ledare som vill ta nästa steg i sitt ledarskap för att skapa bättre förutsättningar för alla

KostnadUtbildningen är kostnadsfri

Övrigt
All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt. Kom ihåg att kontrollera skräpposten om du inte fått bekräftelse eller kallelse.
Ange den mail som du tänker använda vid inloggningen i din anmälan för smidig anslutning till Teams.

Välkommen med din anmälan!

• 2023-02-16 18:00 - 21:00
    • Microsoft Teams