Grunderna i IdrottOnline

IdrottOnline är idrottsrörelsens gemensamma verksamhetssystem. Utvecklat av idrotten, för idrotten. Systemet är gratis för alla RF-anslutna föreningar.

Utbildningen är till för idrottsföreningar som vill arbeta eller redan arbetar i systemet.
Under utbildningen går vi igenom hur systemets olika delar används.
Du som deltagare får information och inspiration kring att använda medlemsregistret och övriga administrativa applikationer i IdrottOnline.
Utbildningen är inte idrotts- eller föreningsspecifik utan utgår ifrån de delar som ingår i IdrottOnline.

Mål och syfte
Förstå hur systemet hänger ihop och känna till de grundläggande funktionerna i medlemsregistret samt fördjupade kunskaper i att hantering av medlemsregister och övriga administrativa applikationer i IdrottOnline.

Medlemshantering
-Lägg till /Ta bort/Avsluta
-Roller
-Grupper
Begränsat registerutdrag
Förningsinfo
Aktivitet/närvarorapportering
Utbildning

Organisationsledare från föreningar som ska eller redan arbetar i systemet.

Omfattning
3 utbildningstimmar.

Utbildningsansvarig
Emma Jonnergård
emma.jonnergard@rfsisu.se

Utbildningsadministration
utbildning.skane@rfsisu.se
010- 476 57 60

Kallelse
Skickas via e-post, glöm ej ange korrekt e-postadress vid anmälan. Kallelse skickas efter anmälningstidens slut.

• 2024-11-11
      • 2024-11-21 18:00 - 21:00
    • Ystad Arena, Fridhemsgatan, Ystad
    • Juraj Halmo
    • Fika ingår i kostnaden
    • Ni avanmäler er kostnadsfritt fram till ett dygn innan kursen startar, därefter krävs läkarintyg för att kostnadsfritt avboka deltagandet.

• 2024-11-11
      • 2024-11-21 18:00 - 21:00
    • Ystad Arena, Fridhemsgatan, Ystad
    • Juraj Halmo
    • Fika ingår i kostnaden

RF-SISU Skåne är Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna regionalt. Vi har två uppdrag, idrott och folkbildning.