Digitalt: Periodisering för lagbollsidrotter med Martin Buchheit

Periodisering är en viktig del för att optimera elitidrottares prestationer. Att planera och genomföra periodisering inom lagbollsidrotter är utmanande på grund av idrotternas komplexitet. Man arbetar med många olika idrottare med varierande träningsbakgrund och profiler. Som tränare behöver du dessutom ta hänsyn till, och fördela träningen mellan fysträning med den taktiska- & tekniska träningen optimalt, samtidigt som man minimerar risken för skador och presterar upprepade gånger under en lång säsong med många matcher.

Om föreläsningen och Martin Buchheit
I denna föreläsning kommer professor Martin Buchheit, världsberömd idrottsforskare, fystränare och föreläsare föreläsa om ämnet Periodisering för lagbollsidrotter. Martin har över 20-års erfarenhet av professionell idrott och har arbetat många toppklubbar och framstående organisationer, främst inom fotboll och handboll men har även publicerat högkvalitativa vetenskapliga artiklar inom rugby och andra lagidrotter. Han har dessutom bidragit till över 250 vetenskapliga artiklar och skrivit två bästsäljande böcker. Genom åren har han bland annat arbetat med och samarbetat med:

• Franska Fotbollsförbundet
  • Franska Rugbyförbundet
  • PSG
  • Olympique de Lyon
  • Lille OSC
  • Aspire Academy
  • INSEP
  • Svenska Fotbollsförbundet
  • English Institute of Sport

High Performance Göteborgs utvecklingsprogram är ett program för tränare och aktiva. Man kan välja att plocka vilka kurser man vill gå eller gå hela programmet.

Föreläsare: Dr Martin Buchheit (föreläsningen hålls på engelska).

Datum och tid: tisdagen den 12 november, kl. 19.00-20.30.

Plats: Digitalt via Zoom.

Deltagaravgift: 300 kr / deltagare, max 500 kr / förening.

Anmälan: Alla får ett bekräftelsemejl på anmälan vilket innebär att anmälan är ok. Vid problem, mejla kurser.vastragotaland@rfsisu.se alternativt ring 0709-26 57 91.

Återbud lämnas senast 2 dagar innan. I annat fall debiteras föreningen en avgift.

Kallelse med mer information mejlas till deltagare som angett e-postadress några dagar före utbildningen/föreläsningen. Du får en länk till föreläsningen.

Frågor: dino.ilecic@rfsisu.se / 0709 23 57 91.

• 2024-11-11
      • 2024-11-12 19:00 - 20:30
    • Digitalt via länk
    • 300 kr / deltagare, max 500 kr / förening.
    • Återbud lämnas senast 2 dagar innan. I annat fall debiteras föreningen en administrativ avgift på 300 kr.

• 2024-11-11
      • 2024-11-12 19:00 - 20:30
    • Digitalt via länk
    • 300 kr / deltagare, max 500 kr / förening.