Föreläsning med Erik Granqvist - tillsammans med Dalarnas ishockeyförbund

RF-SISU Dalarna och Dalarnas Ishockeyförbund bjuder in till en föreläsning tillsammans med
Erik Granqvist, hockeyexpert på Viaplay och fd ishockeymålvakt i Elitserien.

Hur kan vi skapa trygga- och inkluderande idrottsmiljöer för våra barn och ungdomar? Guida dem att ta ansvar, sätta respektfulla gränser, uppmuntras och utvecklas både som spelare och människor.

Erik Granqvist skrev boken ”Inkilad - om dolda övergrepp i idrottens skugga” tillsammans med journalisten Johan Esk.
Han berättar inifrån omklädningsrummen både om laganda när den är som bäst med gemenskap och sunda värderingar, men även om vad som kan hända om man tillåter 100-nyanser av våld och mobbning i tystnadskulturer.

Vi har varje dag den enorma möjligheten inom idrotten att fostra schyssta beteenden som ungdomarna tar med sig ut i samhället. Men det kräver medvetenhet, mod och närvaro av vuxna i rummen.

Erik var tidigare ishockeymålvakt i Elitserien och är nu verksam som hockeyexpert på Viaplay.
Han har coachat i bl a Färjestad, Rögle, Tre Kronor och vunnit 3 SM-guld plus VM-medalj.

Målgrupp: Aktiva från 15 år samt aktivitets- och organisationsledare från ishockeyföreningar i Dalarna.

Kontaktpersoner:
Emelie Elfsberg, RF-SISU Dalarna, emelie.elfsberg@rfsisu.se
Ulrika Gärdsback, Dalarnas Ishockeyförbund, ulrika.gardsback@dalahockey.se

Viktigt att du vid anmälan anger en fungerande e-postadress dit en kallelse kan skickas.

De uppgifter som lämnas vid anmälan förvaras enligt plan för personuppgifter.

Din e-postadress kan komma att användas för liknande erbjudanden.

Om du vid anmälan inte får någon bekräftelse, vänligen meddela Hanna Grahn.

• 2024-10-28
      • 2024-11-04 18:00 - 20:30