Utvecklingsträff mångkamp

Tänk på vilken mejl du skriver in i ansökan då vi använder denna för att skicka ut viktig info gällande utbildningen.

Göteborgs Friidrottsförbunds grengrupp mångkamp bjuder in till en heldag med minimångkamp, föreläsningar och coaching med sveriges två bästa mångkampare!

Mångkampsdagen är öppen för alla aktiva 13-17år och deras ledare.

Dagen utgörs av en minimångkamp där de aktiva delas in i två lag och Fredrik & Lovisa blir coacher och lagledare för var sitt lag.
Vi börjar klockan 09.00 med två grenar innan lunch.
På lunchen berättar Fredrik om sin karriär och sin syn på mångkampen, vad är det som skiljer en mångkampare från en individuell gren? Hur gör man ett tränigsupplägg, vad ska prioriteras, hur jobbar man med återhämtning?

Efter lunch fortsätter minimångkampen med de två avlutande grenarna och därefter fika.
Här får vi höra Lovisa Karlsson som berättar om sin satsning.

Program:

09.00 - 60m häck
10.00 - Längdhopp med zon (Max 20m ansats)
11.00 - Lunch och föreläsning med Fredrik Samuelsson
13.00 - Kulstötning
14.00 - 600m
15.00 - Fika och föreläsning med Lovisa Karlsson
16.00 - Avslutning

Mer information hittar du i bifogad fil till höger.

Du kan välja att endast vara med på föreläsningarna, valet görs i anmälan. Max antal deltagare under praktiska delar: 30 aktiva.

Vid frågor kontakta: gustaf.hultgren@goteborgfriidrott.se eller linnea.asservik@friidrott.se

• 2024-11-15
      • 2024-11-23 09:00 - 16:00
    • Friidrottens Hus, Göteborg
    • Vi bjuder på lunch och fika.
    • Avbokning måste ske senast 7 dagar innan. Föreningen får Idrottslyftbidrag på 600kr per tränare som GFIF sedan kommer fakturera föreningen för. Nettokostnad per deltagare är 0kr.
    • Träffen vänder sig till tränare och aktiva inom mångkamp.
    • 27 av 60

• 2024-11-15
      • 2024-11-23 09:00 - 16:00
    • Friidrottens Hus, Göteborg
    • Vi bjuder på lunch och fika.
    • Träffen vänder sig till tränare och aktiva inom mångkamp.
  • 27 av 60