Massageutbildning för alla, Mora

Utbildningen är för dig som vill prova på att ge och få massage.

Syfte
Att efter utbildningen ha kännedom om hur man mjukar upp stelhet i muskler och hur man får en bättre återhämtning efter träning.

Du lär dig
- grunderna i massage/massagens grundgrepp och djupgående massagegrepp
- hur du behandlar muskler i rygg, nacke, axlar och ben
- massagens effekter
- kontraindikationer, när vi inte ska massera

Inga förkunskaper behövs.

Utbildningen innehåller mycket praktik och man jobbar två och två.

Kom ihåg att ha oömma/bekväma kläder och att ta med egen handduk och vattenflaska.

Utbildare
Susanne Ericson, massageterapeut. Susanne har lång erfarenhet som massör och är en uppskattad utbildare som inspirerar och lär ut på ett enkelt sätt och som bl a varit massör åt Svenska Skidlandslaget och lärare vid Axelssons Gymnastiska Institut.

Om du vid anmälan inte får någon bekräftelse, vänligen meddela kerstin.fryksen@dalaidrotten.se

• 2018-11-17 09:00 - 17:00
    • Hemusgården, Mora
    • Fika för- och eftermiddag samt lunch ingår i kostnaden.
    • Anmälan är bindande. Vid återbud efter sista anmälningsdag faktureras hela kursavgiften.

• 2018-11-17 09:00 - 17:00
    • Hemusgården, Mora
    • Fika för- och eftermiddag samt lunch ingår i kostnaden.