Inspiration och Workshop Ledarrekrytering

Många föreningar upplever att det är svårt att rekrytera ledare. Fler föreningar kämpar med utmaningen att det är få personer som gör många uppgifter. Därför vill vi bjuda in till en inspirerande workshop kring ämnet ledarrekrytering. Du och din förening får chans att ta del av tips och trix samt konkreta verktyg för att skapa en strategi att jobba med. Samt goda exempel för att lyckas i er rekrytering. Vi ser gärna att ni är minst två från er förening som kommer, för att kunna sätta igång med arbetet på plats.

Innehåll:

•Föreläsning av Aron Schoug – Om att skapa förståelse för; hur motiverar vi ideella och vilken betydelse har ledarskapet för att etablera ett engagemang i föreningen.

•Presentation av strategier att tillämpa vid ledarrekrytering.

•Goda exempel, tips och råd från andra föreningar som arbetat med rekrytering.

•Workshop – Tid ges till att komma igång med att reflektera över vilken strategi ni skulle vilja börja arbeta med i föreningen.

Just nu är denna föreläsning fullbokad, men anmäl er ändå för att få en reservplats om någon/några avbokar.

• 2019-01-23 17:30 - 20:30
    • Vretenvägen 4, Solna Strand