Uthållighetsidrott i världsklass – Cross Country Running Conference

Riksidrottsförbundet, Elitidrottsstöd i samverkan med Lidingöloppet och Svenska Friidrottsförbundet bjuder in till en spännande eftermiddag och kväll med tema “terränglöpning, hållbar träning för ungdom med elitambitioner".

Mål och syfte
Syftet med konferensen är att ge kunskapspåfyllnad till tränare och ledare som vill vara med och utveckla aktiva inom uthållighetsidrott. Vi ser detta som en bra möjlighet att tillsammans utveckla svensk elitidrott.

Målgrupp
Tränare med SF-koppling (RIG, NIU och landslag) och med intresse för uthållighetsidrott, som exempelvis skidor, skidskytte, simning, triathlon, kanot, cykel, rodd …

På nätverksträffen deltar även klubbtränare och aktiva juniorer i friidrott! Har ni juniorer i Era idrotter som vill delta i nätverksträffen och kanske även springa Lidingöloppet, hör ni av Er till Liselotte Ohlson, RF.

Datum, tider och plats
Nätverksträffen äger rum på Bosön (Lidingö, Stockholm) den 27 september 2019. Start kl. 14.00 och gemensam middag kl. 19.15.

Program, hålltider, innehåll och medverkande

14.00 – 15.00    Ankomst, fika

15.00 – 19.00 Föreläsningar, samtal och erfarenhetsutbyte med följande spännande innehåll:

Medverkande föreläsare:

Frida Karlsson, guldmedaljör VM på skidor
Per Nilsson, RIG-tränare längdskidor Sollefteå och personlig tränare Frida Karlsson
Wolfgang Pichler, demontränare i skidskytte
Michael Svensson, f.d. VM-semifinalist på 1500m och nu Universitetslektor vid Institutionen för samhällsmedicin och rehabilitering vid Umeå universitet
Ulf Friberg, Grengruppschef medel/ lång, Svenska Friidrottsförbundets

19.00 Gemensam middag

Du behöver anmäla dig senast den 6 september.
Anmälan är öppen för SF och för tränare / ledare med koppling till SF (RIG, NIU och landslag). För att erhålla subvention på deltagaravgiften, måste du anmäla dig via denna anmälningslänk.
Notera att Friidrottsförbundet och Orienteringsförbundet har egna utskick med inbjudningar och egen anmälningshantering. Länken ovan avser övriga Specialidrottsförbund och dess deltagare.

Ansvariga och kontaktpersoner
Liselotte Ohlson, Riksidrottsförbundet
Curt Högberg, Friidrottsförbundet
Håkan Carlsson, Orienteringsförbundet

• 2019-09-27 14:00 - 20:00
    • Bosön (Lidingö, Stockholm)
    • Linda Söderqvist

• 2019-09-27 14:00 - 20:00
    • Bosön (Lidingö, Stockholm)
    • Linda Söderqvist
    • 800 kr per deltagare, inklusive fika och middag. Efter godkännande av RF Elitidrottsstöd, kan ge 100 % subvention till gällande målgrupp (Tränare med SF-koppling - RIG, NIU och landslag). Riksidrottsförbundets Elitidrottsstöd står för nätverksträffens kostnader, inklusive fika och middag. Deltagande föreningar och förbund svarar själv för kostnader i samband med resor och eventuell logi.

SISU Idrottsutbildarna är idrottsrörelsens eget studieförbund. Vi utbildar och utvecklar idrottsrörelsen. Och vi erbjuder folkbildning i idrottsföreningar för att ge kunskap och kraft åt människors tankar, idéer och vilja att utvecklas.