Domarkurs för tjejer

Varmt välkommen till utbildning för domare! Under en heldag guidar vi dig i regelverk och regelnyheter för säsongen och ger dig en inblick i hur en domare arbetar på isen. Utbildningen är kostnadsfri och vi riktar oss till tjejer inom hockeyn som är 12 år och äldre.

Anmälan är nu stängd. Har du missat att anmäla dig - kontakta Malin Skotte för att kolla möjligheter till efteranmälan: 0733-43 41 54, malin.skotte@gmail.com

Ta med skridskor och hjälm och ladda för en utvecklande heldag i Haninge tillsammans med andra tjejer. Vi kommer gå igenom regler för säsongen och ge en inblick i grunderna för hur en domare arbetar på isen. Kursen innehåller både teori och praktik på isen. Inga förkunskaper behövs men vi vågar lova att du när dagen är slut har fått med dig kunskaper och insikter som ger dig en ny syn på spelet och som du även har nytta av som spelare.

Vi bjuder på frukost från 8.30 och kursen startar kl 9.00. Kursen är kostnadsfri för dig som är medlem i en Stockholmsförening och vi bjuder även på lunch. Antalet platser är begränsat till 30 deltagare.

Samling i klubbrummet på Torvalla Ishall i Haninge.

Varmt välkommen!

• 2019-08-25 08:30 - 17:00
    • Torvalla Ishall
    • Malin Skotte och Peter Gustafsson
    • Inga

• 2019-08-25 08:30 - 17:00
    • Torvalla Ishall
    • Malin Skotte och Peter Gustafsson
    • Inga
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.