Hur skapar vi en sund idrottsmiljö oavsett ambitionsnivå?

Datum: 2019-10-14
Kl: 17:30-18:00 mingel och kaffe/te och fralla
Kl: 18:00-20:00 föreläsning inklusive paus.

Plats: ABF-Huset, Sveavägen 41

OBS!

De första hundra som anmäler sig till inspirationskvällen kommer att erhålla ett signerat exemplar av Albins prisbelönta bok:

"Allt jag förlorade genom att vinna”

Välkomna till en föreläsning med Albin Tingsvall som tar avstamp både i modern forskning och i Albins erfarenheter som spelare och psykolog.

Under kvällen kommer vi att fördjupa oss i följande frågor:

• Vad är idrottsrörelsens viktigaste uppdrag - elitidrott eller folkhälsa?
  • Hur främjar vi våra spelares psykiska hälsa?
  • Vilka metoder kan utveckla mig som tränare?

Föreläsningen är kostnadsfri. Vid utebliven avanmälan debiteras 250 kronor

Om Albin

Albin Tingsvall är handbollsspelare med SM-guld, Champions-League-matcher och landskamper på meritlistan. Han har representerat Hammarby IF, LUGI och  tyska Flensburg när klubben var regerande Champions League-mästare. Vid 26 års ålder avslutade han karriären efter att ha tackat nej till både EM-slutspel med landslaget och kontraktsförslag från några  av  världens bästa ligor.

I dag är Albin Tingsvall legitimerad psykolog, föreläsare och författare. För sitt arbete med boken 'Allt jag förlorade genom att vinna' belönades han med Svenska Barnidrottspriset 2019.

• 2019-10-14 17:30 - 20:00
    • ABF-Huset