SKF:s Kanotkonvent 2020

Välkommen till SKF:s Kanotkonvent 2020, en mötesplats för Svensk Kanot! Helgen bjuder på fyra huvudträffar där det finns möjlighet att gå emellan för den som önskar. Program och anmälan till de olika träffarna och de valbara spåren kommer i ett eget utskick i början av december.

Den 17-19 januari 2020 samlar vi Svensk kanot på Bosön, Svensk idrotts utvecklingscentrum. Upplagt för en inspirerande och kanotfylld helg! Fyra huvudträffar  tar plats i programmet under lördag-söndag, men redan under fredagskvällen kommer det att finnas möjlighet att delta på ett par kortare pass. Under lördagskvällen samlas alla i vackra Mästarvillan för gemensam bankettmiddag. Du som önskar delta på olika delar i olika huvudspår har såklart alla möjligheter att göra precis det!

Målsättningen är att du som deltagare efter helgen har fått ny kunskap, inspiration och kontakter att ta med dig i ditt fortsatta kanotengagemang. Och - framförallt - en känsla av att det är möjligt!

Denna anmälan täcker in samtliga träffar. Efter din anmälan kommer du sen få ett utskick där du specificerar hur du vill lägga upp helgen och vad du planerar att delta på för pass. Ett fåtal pass kommer att köras gemensamt medan du som deltagare sedan väljer vilka övriga pass du deltar på.

Våra huvudträffar

SKF:s Tränarkonvent

SKF:s Tränarkonvent arrangeras traditionsenligt i mitten av januari - så även 2020. Med flera valbara spår vill vi göra helgen så attraktiv som möjligt för så många som möjligt. Konventet riktar sig till alla tränare och ledare som leder verksamhet ute i våra föreningar, men även till dig som själv är aktiv, förälder eller "bara" allmänt intresserad av paddling. Det schemalagda programmet blandas upp med tid för mer informella samtal och erfarenhetsutbyten.

Tävlingsarrangörsträff, Slätvatten

De senaste årens lyckade kombination att samköra Tävlingsarrangörsträffen för Slätvatten upprepas även 2020. Slätvattenkommittén Bredd ansvarar för arrangörsträffen där utvärdering, utveckling och planering av tävlingsverksamheten står i centrum. Träffen är obligatorisk för alla tävlingsarrangörer 2020 men är givetvis öppen för alla som önskar delta. Rekommenderas varmt för den som vill vara med och tycka till och bidra, eller bara lyssna av, kring tävlingsupplägg och andra utvecklingsfrågor som rör breddverksamheten.

Kanotslalomkonferens

2019 adderades den årliga Kanotslalomkonferensen till Kanotkonventet, ett initiativ som fortsätter. En av dagarna under helgen avsätts specifikt för Kanotslalomklubbar. En heldag med fokus på samsyn, utveckling och planering. För den som önskar att bara delta på Kanotslalomkonferensen finns det såklart möjlighet till det.

Friluftsliv & Rekreation

Ett helt nytt spår med fokus på friluftsliv & rekreation som riktar sig till dig som leder andra (eller dig själv) i friluftspaddling i olika former. En god möjlighet att träffa andra paddlare och ledare och inspireras både av varandra och kanotförbundets arbete.

Kostnad

Deltagaravgift: 1000 kr/person. I avgiften ingår kost, logi och konferenskostnad lördag-söndag.

Önskas boende fredag-lördag: +500 kr

Önskas enkelrum: +650 kr/natt

Deltar du endast en dag: 300 kr (lördagens bankettmiddag ingår ej om du deltar under lördagen, men kan såklart bokas in!)

Vill du delta utan att bo på Bosön: 600 kr/person (lördagens bankettmiddag ingår då ej, men kan såklart bokas in!)

OBS! Notera att oavsett vilka val ni gör i anmälan kommer det att stå att kostnaden är 1000 kr, vilket endast stämmer om ni deltar lör-sön med boende. I fakturan som skickas i efterhand kommer dock era ev. tillval att adderas.

Anmälan

Via anmälningslänk på www.kanot.com senast måndagen den 11 november. Vi har ett begränsat antal bäddar - först till kvarn!

Innehåll & program

Ett program (med reservation för ändringar) för hela helgen med rubriker och tider på de olika passen hittar du här

• 2020-01-17 00:00 - 2020-01-19 00:00
    • Bosön
    • Dag Johansson
    • Boende i dubbel- och trippelrum. Enkelrum mot avgift.
    • Lunch och fika ingår i anmälningsavgiften. För de som bor på Bosön ingår även frukost och middag.
    • I priset ingår kost, logi och konferenskostnad lördag-söndag. Önskas boende fredag-lördag tillkommer 500 kr. Vid önskan om enkelrum tillkommer 650 kr/person och natt.

• 2020-01-17 00:00 - 2020-01-19 00:00
    • Bosön
    • Dag Johansson
    • Boende i dubbel- och trippelrum. Enkelrum mot avgift.