Funktionell styrketräning med Core

Välkommen till utbildningen Funktionell styrketräning med Core!

I denna utbildning går vi igenom grunderna inom Core och funktionell träning. Du får en rörelsebank av styrkeövningar med och utan redskap som du kan utgå från när du skapar dina egna pass. Du får lära dig hur övningarna ska utföras på ett säkert sätt med rätt teknik kopplat till den målgrupp du möter som instruktör. Vi går även igenom passuppbyggnad, intensitetsförändringar samt ledarskap och avrundar med avslappnings- och stretchövningar.

Kurslängd: 2 dagar,
Åldersgräns: Från det år du fyller 16
Förkunskapskrav: Intro Svensk Gymnastik + Stark rekommendation att du genomgått Baskurs Gruppträning eller liknande utbildning + egen träningserfarenhet inom liknande gruppträning

För att bli antagen till kursen ska deltagaren ha genomfört och registrerat sig på kursen Intro Svensk Gymnastik. Det är en digital distanskurs som tar omkring två timmar att genomföra. Kursen innehåller information som alla ledare inom Svensk Gymnastik ska känna till, bland annat om Gymnastikförbundets utvecklingsmodell, ledarskap och uppförandekod. Genom att genomföra Intro Svensk Gymnastik säkerställer du att du har rätt kunskaper för att delta på Funktionell styrketräning med core. Här hittar du Intro Svensk Gymnastik samt länk till registreringssidan.

Läs mer på www.gymnastik.utbildning/grupptraning/funktionellstyrketraning

Varmt välkommen med din anmälan.

• 2020-09-06
      • 2020-09-26 09:00 - 17:00
      • 2020-09-27 09:00 - 17:00
    • Sundsvall
    • Ingår ej. Kansliet kan ge tips på boende.
    • Lunch samt frukt och kaffe/te ingår
    • I kursavgiften ingår kursmaterial, lunch, frukt och kaffe/te. OBS! För deltagare som ej tillhör en av Gymnastikförbundets medlemsföreningar, är kostnaden 30 % högre, dvs. 3500 kr
    • Återbud görs skriftligen senast 31 dagar före kursstart. Observera att anmälan är bindande och endast läkarintyg gäller för återbetalning av kursavgift.
    • Intro Svensk Gymnastik + Stark rekommendation att du genomgått Baskurs Gruppträning eller liknande utbildning + egen träningserfarenhet inom liknande gruppträning

• 2020-09-06
      • 2020-09-26 09:00 - 17:00
      • 2020-09-27 09:00 - 17:00
    • Sundsvall
    • Ingår ej. Kansliet kan ge tips på boende.
    • Lunch samt frukt och kaffe/te ingår