Manlig Artistisk Gymnastik steg 1

Välkommen till utbildningen Manlig Artistisk Gymnastik steg 1!

Utbildningen är både teoretisk och praktisk. Den teoretiska delen innehåller grundläggande träningsplanering, anatomi, pedagogik, genomgång av tävlingsprogram och testprogram. För fristående ingår frivolt och salto. För bygelhäst ingår krets och sving. För ringar ingår sving. För hopp ingår överslag och yurchenko. För barr ingår häng sving i stöd. För räck ingår sving med vändningar och volt bakåt sträckt (engelsman). För trampolin som hjälpredskap ingår volt framåt och bakåt. Utbildningen ger behörighet för Ettans och Tvåans program.

Kurslängd: 2 dagar

Förkunskapskrav: Deltagaren har behörighet att genomföra denna kurs från det år den fyller 16. För att bli antagen till kursen ska deltagaren ha genomfört och registrerat sig på kursen Intro Svensk Gymnastik. Det är en digital distanskurs som tar ca två timmar att genomföra. Kursen innehåller information som alla ledare inom Svensk Gymnastik ska känna till, bland annat om Gymnastikförbundets utvecklingsmodell, ledarskap och uppförandekod. Genom att genomföra Intro Svensk Gymnastik säkerställer du att du har rätt kunskaper för att delta på Manlig Artistisk Gymnastik steg 1. Här hittar du Intro Svensk Gymnastik. Därutöver Manlig Artistisk Gymnastik Basic + därefter minst 30 timmars praktik i hallen under minst tre månader.

Läs mer om Gymnastikförbundets utbildningar i manlig artistisk gymnastik på gymnastik.se, klicka här.

• 2020-03-06
      • 2020-03-28 10:00 - 18:00
      • 2020-03-29 10:00 - 17:00
    • Östersund
    • Rickard Gustafsson
    • Ingår ej. Kansliet kan ge tips på boende
    • Lunch samt frukt och kaffe/te ingår
    • I kursavgiften ingår kursmaterial, lunch, frukt och kaffe/te. OBS! För deltagare som ej tillhör en av Gymnastikförbundets medlemsföreningar, är kostnaden 30 % högre
    • Deltagaren har behörighet att genomföra denna kurs från det år den fyller 16. Deltagaren ska ha genomfört Intro Svensk gymnastik, Manlig Artistisk Gymnastik Basic + därefter minst 30 timmars praktik i hallen under minst tre månader.

• 2020-03-06
      • 2020-03-28 10:00 - 18:00