Girl Camp 1

Välkommen till Girl-Camp den 4 april

Campen riktar sig till tjejer födda 2007-2010 som tillhör en Stockholmsförening. Campen är kostnadsfri då den är en av två camptillfällen genomförs inom projektet ”Behålla Flickor”, en Idrottslyftssatsning genom vilken Svenska Ishockeyförbundet stödjer satsningar som distrikten gör för att på olika sätt stimulera och utveckla tjejhockeyspelare. Den första campen genomförs den 4/4 i samarbete med Djurgårdens IF, den andra campen sker den 9/5 tillsammans med AIK. I mån av plats får spelarna delta vid båda tillfällen men skulle det bli fulltecknat förbehåller vi oss rätten att ge så många som möjligt chansen att vara med. I så fall kan vi tvingas säga nej till de som vill gå båda.

Syftet med camperna är att erbjuda inspirerande mötesplatser med kvalitativ träning för alla hockeytjejer. Spelare och tränare från arrangerande förening och Stockholms Ishockeyförbund kommer finnas på plats för att dela med sig av inspiration och kunskap.

Vi bjuder på lunch, ange specialkost på angiven plats i anmälningsformuläret. Ta med mellis.

Vi ber er sprida till tjejlag och tjejspelare i er förening! Antalet platser är begränsat. Sista anmälningsdag: fredag den 27 mars.

Tänk på att fullfölja alla steg i anmälan och klicka på "Skicka". Ni får en bekräftelse på bokningen på skärmen.

• 2020-04-04 08:30 - 15:00
    • Stortorpshallen
    • Camilla Sjöholm, Sara Ridderlund mfl.

• 2020-04-04 08:30 - 15:00
    • Stortorpshallen
    • Camilla Sjöholm, Sara Ridderlund mfl.
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.