Framflyttat till 2021: Event Impact Calculator - ett verktyg att räkna med

Intresset för idrottsevenemang växer sig allt större i Gävleborg. Det är viktigt att idrottsrörelsen, kommuner och näringslivet hänger med i svängarna och tillsammans maximerar resurserna och samordnar kompetensen.

Utbildning - Event Impact Calculator
Som ett steg i detta arbete erbjuder vi nu ett utbildningstillfälle i verktyget Event Impact Calculatorä . Det hjälper er som planerar ett evenemang att beräkna långsiktiga och hållbara effekterna samt att ni får ett uppskattat resultat för evenemangets påverkan på de ekonomiska, miljömässiga och sociala aspekterna. Läs mer på www.eventimpactcalculator.com

Det dolda guldet
Dagen ramas in kring temat
Idrottsevenemang - Det dolda guldet där vi lyfter vikten av initiativ och samverkan kring idrottsevenemang för att effektivt och långsiktigt bidra till såväl destinations- som  samhällsutveckling.

Länk till ANMÄLAN

• 2020-11-12 00:00 - 2020-12-31 00:00
    • Göransson Arena
    • Leif Johansson & Lena Granlund, Riksidrottsförbundet
    • Idrottsföreningar kommuner, anläggningar och andra organisationer som på något vis arrangerar eller samverkar kring idrottsevenemang.

• 2020-11-12 00:00 - 2020-12-31 00:00
    • Göransson Arena
    • Leif Johansson & Lena Granlund, Riksidrottsförbundet
    • Utbildningen är kostnadsfri. Subventioneras genom stöd från RF-SISU Gävleborg. Vi bjuder på fika. Lunch bekostar du själv.