#Taktiksnack

Välkommen på kaffe och #Taktiksnack!

RF presenterar sin nya kommunikations- och utbildningssatsning, #Taktiksnack. Det är ett nytt material som är kopplat till utvecklingsresan "den moderna föreningen engagerar". Vi berättar om satsningen och hur ditt förbund kan nyttja materialet.

#Taktiksnack är i första hand en satsning riktad till IF-styrelser och föreningsledare. Det är ett koncept som ska höja kunskapen om hur man kan jobba med sin föreningsidé, engagemang, demokrati, förutsättningar för bra idrott samt skapa bra administrativa rutiner i föreningen. Målet är att väcka nyfikenhet, inspirera och i slutändan uppmuntra till ett utvecklingsarbete i föreningen tillsammans med sitt specialidrottsförbund eller RF-SISU:s distrikt.

Mötet sker via länk (Teams). Möteslänken skickas ut dagen innan.

Datum, tid och plats
7 april via Teams

Sista anmälningsdag är 3 april 2020.

Mattias Olsson, Strategisk projektledare RF/SISU
mattias.olsson@rfsisu.se

• 2020-04-07 09:00 - 09:30
    • Genomför via Teams
    • Linda Söderqvist

• 2020-04-07 09:00 - 09:30
    • Genomför via Teams
    • Linda Söderqvist

SISU Idrottsutbildarna är idrottsrörelsens eget studieförbund. Vi utbildar och utvecklar idrottsrörelsen. Och vi erbjuder folkbildning i idrottsföreningar för att ge kunskap och kraft åt människors tankar, idéer och vilja att utvecklas.