Introduktion My BallClub

Säsongen 2020 kommer SBSF att genomföra en pilot i digital scoring, där man använder digital lösning istället för papper och penna. Det huvudsakliga målet med digital scoring är att förenkla föreningarnas administration genom att all statistik automatiskt är färdigsammanställd efter avslutad match.

Målgrupp: Föreningar som deltar i juniorserien 2020.

Utbildningen genomförs via Skype.

Denna säsong kommer vi att använda digital scoring för juniorserien baseboll. Om allt går bra och utvärdering är positiv, är planen att säsongen 2021 använda digital scoring för samtliga serier.

Efter en grundlig utvärdering har valet av teknisk lösning fallit på programmet MyBallclub, som är framtaget av WBSC. MyBallclub är helt nytt, och WBSC satsar mycket resurser på att detta ska bli en plattform som används vid alla dess internationella turneringar, och av olika anslutna nationella förbund.

MyBallclub finns både för iOS och Android, och går bra att installera på valfri surfplatta eller mobiltelefon.

Tekniska frågor kring MyBallclub kan ställas till Kent Karlsson, xent.karlsson@gmail.com, 070-6855988.
Frågor kring projektet om digital scoring i övrigt kan ställas till Kent Sjölund, kent.sjolund@gmail.com, 070-5157226

• 2020-05-27 19:00 - 21:00
    • Skype