Lyckas med digitala möten

”Allt som kan digitaliseras kommer att digitaliseras” påstod en internetbyrå redan i mitten av 90-talet. Vi som var med på den tiden kan konstatera att vi kommit en bra bit på väg. På senare tid har detta nyanserats något, då man insett att det ena inte behöver utesluta det andra, utan att det digitala snarare kan komplettera det fysiska och vice versa. Fysiska möten har vi koll på, men hur fungerar det egentligen med digitala möten?

I tider som denna med mötesrestriktioner för att begränsa smittspridning kan just digitala möten var en möjlighet för att upprätthålla en fungerande verksamhet i föreningen. Det kan handla om att genomföra styrelsemöten, tränarträffar eller olika utbildningar och lärgruppsstudier. Men hur gör man? Vilka program ska man använda och vilken utrustning behövs?
Dessa frågor och några till har vi tänkt beröra om under kvällen. Vi träffas digitalt och tittar på vilka plattformar som finns och vad du bör tänka på både som arrangör och deltagare.

Innehåll:

• Digitala plattformar/verktyg
  • Bild och ljud
  • Olika mötesformer
  • Mötesledning
  • Tips o trix

Utbildningen genomförs digitalt via Microsoft Teams. Du ansluter alltså till mötet via egen dator eller liknande. Anslutningslänk kommer att mejlas ut i kallelsen ca en vecka före utbildningen. Var noga med att uppge korrekt e-postadress.

• 2020-05-10
      • 2020-05-11 18:00 - 19:30