Info och inspiration - Parakanot

Välkommen till en timme med information och inspiration med fokus på Parakanot!

Det händer mycket på Parakanot-området just nu, vilket vi gärna vill dela med oss av till klubbar och ledare;

• Erasmus-projektet "Freedom on water" är igång. Sverige är projektägare och ska tillsammans med Finland, Danmark och Polen utveckla verksamheten för personer med fysiska och intellektuella funktionsvariationer. SKF:s ansvariga, Katinka Ingves, berättar om projektet.
  • Hur rapportera LOK-stöd för målgruppen och varför är det viktigt.
  • Mångfaldskommittén är ansvarig kommitté för Parakanot. Kommitténs ordförande, Mats-Erik Bjerkefors, berättar om verksamhet och framtida rekryteringsbehov.
  • Ledarutbildning Parakanot. Vårens planerade utbildning har blivit framflyttad till senare i höst. Mats-Erik Bjerkefors berättar om utbildningen och vilka möjligheter det finns att delta.
  • Klubbverksamhet. En avstämning av läget i de klubbar som har en viss Parakanot-verksamhet, eller tankar på att starta upp!

Vi hoppas att tiden, kl.11.00-12.00, ska passa bra! Om ni inte kan delta på dagtid utan istället skulle önska en kvällsträff önskar vi att ni anger det i anmälan, vid nog många "kvälls-önskemål" får vi se till att styra upp en kvällsträff.

Webbmöte

Mötet kommer att hållas via "Teams". Inför mötet kommer ni att få en anslutningslänk utskickad till den mailadress ni anger i anmälan.

Väl mött!

• 2020-05-20 11:00 - 12:00