Planera för att Prestera, Tränarforum Stockholm / DIGITAL

All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt. Vid felaktig mailadress kommer du att missa viktig info som bekräftelse och kallelse!

Utbildningen är nu fullbokad. Även reservlistan är full och anmälan därför stängd.

Kroppen är fantastisk när det gäller att anpassa sig till de belastningar den utsätts för. Den växer sig starkare, tål mer belastning och presterar bättre. Men detta sker under vissa betingelser och det finns en gräns för hur stor belastning kroppen klarar av att hantera utan att brytas ner. Det är just dessa betingelser du utgår ifrån när du planerar din träning och de kan se lite olika ut beroende på i vilken utvecklingsfas dina utövare befinner sig. Långsiktighet och progression vet vi är viktiga faktorer för en hållbar prestationsutveckling. Men hur får jag ihop det med livspusslet och vad ska jag träna när?

Tränings- och tävlingsplanering är en central del för en sund och allsidig utveckling som idrottare, oavsett om du siktar på världselit eller att nå dina egna prestationsmål. Vi vill ge dig som tränare tips och idéer på hur du genom din planering kan öka möjligheterna för dina utövare att prestera.

Föreläsare: Niclas Grön
Niclas arbetar som sportchef på Sveriges Paralympiska kommitté. Han lever och andas träningsplanering och har under dom sista 15 åren coachat och tränat flera av världens absolut
bästa idrottare – både lag och individer. Niclas jobbar medvetet med ett periodiserat träningssystem, delaktighet, erfarenhet och forskning för att nå resultat. Britta Norgren, Fredrik Lindström, Hanna Falk, Ville Nousianen och Aino Kajsa Saarinen finns med bland hans adepter. Han har varit landslagstränare till flera europeiska länders OS-trupper inom främst vintersportgrenar och dessutom fys-tränar han flera olika lagidrotter, bland annat elitinnebandy och ishockey.

Målgrupp
Utbildningen riktar sig framförallt till medlemmar i förening i Stockholmsdistriktet. Tillhör du inte någon förening måste du ta kontakt med Lars Jonsson, lars.jonsson@rfsisu.se för registrering och mer info.

Övrigt
Föreläsningen sker digitalt via egen dator i Microsoft Teams. Om du ansluter via webbläsaren gör det med Google Chrome.
Anslutningslänk och övrig information kommer via mail 25/5. Var noga med att ange rätt mailadress i din anmälan.
Föreläsningen genomförs kl. 18.00 - 19.00 med utrymme för frågor efteråt. Vi börjar släppa in deltagare kl. 17.45.

Kostnad & avbokning
Föreläsningen är kostnadsfri. Om du inte kan nyttja din plats så avboka den, gärna i god tid, så kan nån annan få chansen istället. Avbokning sker till carina.sjolander@rfsisu.se

Frågor
Har du frågor om innehåll eller föreläsare, kontakta Lars Jonsson, lars.jonsson@rfsisu.se, 08-627 46 07
Har du frågor om anmälan eller vill avboka, kontakta Carina Sjölander, carina.sjolander@rfsisu.se

Tränarforum Stockholm är en mötesplats för tränare inom föreningsidrotten i Stockholmsdistriktet. Med Tränarforum Stockholm vill vi anta utmaningen att stärka ledarskapet inom idrotten, en central del av idrottens strategi mot 2025. Ska vi lyckas nå målbilden kommer tränaren, dvs du, vara en viktig aktör. Därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för att du ska bli framgångsrik. Vi anordnar frukostseminarier, föreläsningar, erfarenhetsutbyten och andra utbildningar med kompetenta föreläsare inom aktuella ämnesområden.
Tränarforum Stockholm är en kvalitetsstämpel för dig som vill uppdatera dig med det senaste, så att så många som möjligt hänger med så länge som möjligt.

• 2020-05-24
      • 2020-05-26 18:00 - 19:00