Strategisk Styrelseutbildning - Valberedning - DIGITALT

Välkommen till en av fördjupningskvällarna i satsningen på ”Strategiskt styrelsearbete” - hur tar vi som styrelse rätt strategiska beslut i de frågor vi arbetar med?

Detta är en kurs för dig som är invald i föreningens valberedning eller som föreningens revisor och vill veta mer om vad uppdraget innebär och hur man på ett bra sätt kan lägga upp arbetet.

Innehåll:

Vi startar gemensamt där vi går igenom gemensamma delar för att sedan dela in oss i två grupper och prata specifikt utifrån de olika uppdragen.

Idrottens organisation (gemensam del för valberedare och revisorer)
Valberedningens roll och syfte
Revisorers roll och syfte
Inkludering och jämställdhet
Ett verksamhetsår för valberedningen respektive revisorer
Föreningens stadgar

Målgrupp:  Förtroendevald som valberedare eller revisor
Kostnad:     Kostnadsfri

Du behöver tillgång till dator med kamera och mikrofontillgång och internetuppkoppling. I den digitala miljön är det bra om du kan sitta i lugn och ro för att kunna vara med fullt ut.

Under kvällen kommer vi att förklara, beröra och utveckla ovanstående punkter.

Anmäl dig till fördjupningskvällen och få en bild över din förenings behov. ANGE vilket uppdrag du har. Valberedare eller revisor så vi på bästa sätt kan planera grupperna.