IdrottOnline-Hemsida-Fortsättning (Digitalt via Microsoft Teams)

Här får du djupare kunskap om hur man hanterar en hemsidan i IdrottOnline.

Mål och syfte

Förstå hur systemet hänger ihop och få mer information om de olika funktioner på hemsidan i IdrottOnline. Hantera text och bild på hemsidorna.

Ur innehåll

• Senaste nytt i IdrottOnline
• Design
• Domänhantering
• Bildhantering
• Infoga film
• Annonser, Svenska spel/Gräsroten
• Kalender - kallelse
• Arbetsrum
• Olika sidtyper

Målgrupp

Personer som ska bidra i arbetet med föreningens hemsida och som har ett lite större ansvar för föreningens IdrottOnline-sida vad gäller administration, struktur och utseende

Förkunskaper

Ni bör ha arbetat ett tag med en IdrottOnline-hemsida och ha kännedom om IdrottOnline-systemets uppbyggnad.

Utbildningen är kostnadsfri.

Vad behöver ni inför utbildningen

En fungerande dator och inloggningsuppgifter till IdrottOnline med rollen Administratör Hemsida

Kallelse

Utbildningen är digital och ni kommer att få ett mejl med instruktioner hur ni ansluter till kursen efter att anmälningstiden gått ut. Var därför noga med att fylla i er e-postadress när ni anmäler er.

• 2020-11-02
      • 2020-11-05 17:00 - 20:00