BIK 2020. Av unga ledare - för unga ledare

Barnidrottskonvent har varit ett återkommande event för att göra barn- och ungdomsidrotten tryggare, roligare och bättre under ett flertal år. MEN vi har missat att involvera unga i BIK, både som arrangörer och deltagare.
Det ändrar vi på nu! Häng på!

Vi börjar med att göra mindre mötesplatser som kopplas till RF-SISU Skånes kontor i Kristianstad, Ystad och Malmö.
Dessa planeras av unga ledare för unga ledare (du som är eller du som kanske vill bli ledare).

Träffen som är i Malmö kommer att innehålla två korta föreläsningar av Evelina & Henrik där du som ung får chansen att inspireras och lära dig om tränar- och ledarskap av andra unga och kanske även nån mer erfaren.
Dessutom hoppas vi att hinna prata om hur en STOR och HÄFTIG träff skulle kunna se ut. En mötesplats där alla unga ledare i hela Skåne träffas, nåt som både är nyttigt och riktigt kul.
Under kvällen kommer vi även äta en middag tillsammans.

Målgrupp: Ungdomar 16-24 år i Sydväst kommuner.

Vi vill att DU skall vara med och bestämma!

Preliminärt schema
17.30 Uppstart av kvällen
18.00 Föreläsning med Henrik Nordström
18.30 Middag
19.15 Föreläsning med Evelina Bursell
19.45 Gruppdiskussioner
20.30 Slut

Föreläsare:
Evelina Bursell, 18 år.
Blyg tjej som blev ledare i en skolidrottsförening. 2017 vald till ordförande och pratat för lärare, rektorer och politiker om varför att vara ledare kan utveckla en person. Nu utbildare för Skånes skolidrottsförbund och Valberedningsledamot i RF-SISU Skåne.

Henrik Nordström, 24 år
Jag är 24 år gammal och är väldigt aktiv och engagerad inom innebandy. Jag har spelat i snart 11 år och tio av dom elva
åren har jag även varit ledare för en del olika lag och föreningar. Första uppdraget fick jag som tränare i Svedalas P01 när jag var 14 år gammal och sen dess har jag tränat allt från knattar, ungdomar, juniorer och seniorer både i Skåne och i Stockholm. Jag har även haft uppdrag av Skånes Innebandyförbund och Malmö Floorball Academy.

• 2020-10-14
      • 2020-10-19 17:30 - 20:30
    • Quality hotel View, Hyllie stationsväg 29, Malmö
    • Joseph Azizi, Matti Sutinen, Evelina Bursell

• 2020-10-14
      • 2020-10-19 17:30 - 20:30
    • Quality hotel View, Hyllie stationsväg 29, Malmö
    • Joseph Azizi, Matti Sutinen, Evelina Bursell
    • Gratis!

RF-SISU Skåne är Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna regionalt. Vi har två uppdrag, idrott och folkbildning.