JS1, 4-6 december

Välkommen till JS1

Kursen vänder sig till personer som vill leda och träna junior- och seniorlag. Kursen är på 2.5 dagar. Kursen arrangeras av distrikt eller region.

Förkunskapskrav

Deltagare ska ha genomgått följande kurser med godkänt resultat
- Grundkurs

Syftet

Att ge deltagarna grundläggande kunskap i hur man ska träna och utbilda spelare i junior och seniorlag.

Att kursen ska skapa engagemang och stimulera deltagaren till sökande efter nya kunskaper för att utvecklas som utbildare av spelare. Samt öka deltagarens insikt och reflektera över sin roll som ledare och att ge verktyg och metoder för detta

Tränarlegitimation

Efter att ha genomgått kursen erhåller deltagarna legitimation för att träna lag i Division 3.

Innehåll

1. Ledarskap: jag som ledare, ishockeyns värdegrund, att leda andra, jaget och laget
  2. Metodik: att planera träningen
  3. Ishockey - teknik: skridskoåkning, klubbteknik, passning/mottagning, skott, närkampsspel, backspel
  4. Spelförståelse: individuell taktik
  5. Målskytte - målvaktsspel: målskytte, MV-träning
  6. Övrigt: domarens roll

Bokning och avbokningsregler, vänligen läs igenom noga

Anmälan är bindande och kursavgiften kommer att faktureras vid sent återbud eller om kursdeltagare uteblir. Vid eventuellt återbud till denna utbildning återfås 1000 kr av kursavgiften vid giltigt skäl. Återbudet skall lämnas senast 14 dagar innan kursen startar. I övriga fall faktureras hela kursavgiften.

För erhållande av kursintyg krävs 100% närvaro.

Kallelse med exakta tider skickas cirka en vecka innan kursstart.

Observera att ange fakturaadress vid anmälan.

Vid eventuella frågor vänligen kontakta Jonas Wiklund på jonas.wiklund@gastrikehockey.com

• 2020-12-04 16:00 - 2020-12-06 17:00
    • Scandic Väst
    • David Strand, Rickard Brehlin, Jonas Wiklund
    • Logi ingår ej. Under rådande pandemi kräver vi inte att deltagarna övernattar, önskas däremot hjälp med bokning av hotell vänligen kontakta jonas.wiklund@gastrikehockey.com.

• 2020-12-04 16:00 - 2020-12-06 17:00
    • Scandic Väst
    • David Strand, Rickard Brehlin, Jonas Wiklund
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.