Utbildning via webben i digital LOK-stödsrapportering

Enligt beslut av Riksidrottsstyrelsen blir det obligatoriskt att närvaroregistrera samtliga LOK-stödsaktiviteter digitalt. Beslutet gäller för aktiviteter bedrivna från och med den 1 juli 2020.

Beslutet innebär att förening, för att kunna söka LOK-stöd, måste närvaroregistrera sina aktiviteter digitalt på så sätt att aktiviteterna (och deltagarna) finns i IdrottOnline senast då ansökan ska skickas in.

Den digitala närvaroregistreringen kan göras direkt i IdrottOnline eller i något av de system som har inläsning till IdrottOnline (förutsatt att föreningen själv har aktiverat inläsningen).

Här kan du läsa mer om vilka externa system som i dag har möjlighet att aktivera inläsning till IdrottOnline.

Under hösten 2020 kommer RF släppa en ny mobilapp för att göra det ännu enklare att närvaroregistrera digitalt. Det är helt gratis för föreningen att använda IdrottOnline och den kommande mobilappen.

Länk till mer info om närvaroregistrering och den kommande mobilappen

Innan utbildningen börjar vill vi att du laddar ner appen ”IdrottOnline” på din telefon. Se till att du är inloggad i den appen när utbildningen börjar.
Utbildningen handlar om att ge ledare, tränare och gruppansvariga kunskaper om hur man på ett enkelt sätt kan administrera och kommunicera med sina grupper i app och PC.

Utbildningen kommer innehålla:

• LOK-stödsregler