Utbildning Matchvärd och sekretariat

Västernorrlands IBF och dess föreningar har gemensamt beslutat att vi ska ha matchvärd på alla matcher i förbundets regi.
Du som matchvärd har en viktig roll vid matcherna. Du ska vara ett stöd och uppmuntra publik att stödja våra domare, spelare och ledare att skapa ett bra idrottsklimat i våra hallar.
Eller i dessa Coronatider kontrollera att det inte är för många i hallarna. Samt kontrollera så att alla ledare har ledarlicens.
Kvällen avsluts med information om det du behöver veta när du sitter i sekretariatet.

Du behöver inte ha Teams för att kunna logga in dig. Några dagar innan träffen får du en kallelse med en länk som du kopplar upp dig på.
Observera att vissa kommuner och statliga myndigheter har begränsad åtkomst till Teams, för att vara på den säkra sidan, anmäl dig med en privat mailadress.

Innehåll under kvällen:
Kl. 18.30 Vad innebär det att vara matchvärd, vi går igenom det du behöver veta
Kl. 19.00 Sekretariatskunskap, hur rapporterar du matcher, tidtagning mm observera
                ej genomgång av klockan i våra hallar, ser så olika ut

Målgrupp:
De som kommer att vara matchvärd och sitta i sekretariatet.
Anmälan görs via nedanstående länk senast 18 oktober
Frågor och funderingar? Kontakta