Malmö idrottsakademis digitala frukostsamtal - Karin Torneklint och Thobias Montler

Hur arbetar friidrottens förbundskapten tillsammans med sitt team för att nå framgång, och vilken stödapparat har världsstjärnan Thobias Montler i jakt på nya rekord och medaljer?

Karin Torneklint är friidrottslandslagets förbundskapten sedan 2013. Hur har hennes ledarskap i landslaget formats över tid?
Ett landslag med olikheter och som behöver olika slags stöd. Hur hanterar Karin och hennes team denna komplexitet, och hur ser relationen ut med de olika friidrottarna och dess tränare?

En av landslagets storstjärnor är längdhopparen Thobias Montler, som tillhört Malmö idrottsakademis elitprogram i flera år. Hör Thobias berätta om vad som tagit honom till världstoppen, och hans syn på ledarskap och det stöd han fått genom åren.

Malmö idrottsakademi bjuder tillsammans med RF SISU Skåne och Malmö universitet in till fyra spännande frukostsamtal i november där vi diskuterar spännande utvecklingsfrågor inom svensk elitidrott. Samtalen sänds digitalt och kommer att vägledas av Malmö idrottsakademis verksamhetschef, Niklas Harris.

Efter att anmälningstiden gått ut kommer du få en kallelse med länk till utbildningen via mail.

Vid frågor kring anmälan kontakta:
Emma Jonnergård
emma.jonnergard@rfsisu.se

• 2020-11-25
      • 2020-11-26 09:00 - 10:00
    • Digitalt

• 2020-11-25
      • 2020-11-26 09:00 - 10:00
    • Digitalt
    • Träffen är kostnadsfri

RF-SISU Skåne är Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna regionalt. Vi har två uppdrag, idrott och folkbildning.